Sjösättning

Våren är sen och först idag eller i morgon går isen i hamnen, det är efterlängtat. Därmed är det fritt fram för sjösättningar

Samtidigt innebär det att sjösättningarna troligtivs ska genomföras under en kortare tidsperiod i år, vilket i sin tur innebär att det blir trångt vid kajen – speciellt för segelbåtar.

Vi vill därför påminna om att det är viktigt att du snarast efter sjösättning lämnar hamnen så det finns plats för de som kommer efter. Planera sjösättningen av din båt så du är beredd att lämna hamnen inom ett par dagar.

Akteull lista med kranförare och deras telefonnummer finns anslaget på klubbhuset och på hemsidan – glöm inte att skriva in överenskommen tid i kalendern i klubbhuset.

Tack för din medverkan som underlättar för våra medlemmar.