Klubbhus

klubbhus

Ett klubbhus hade länge varit ett önskemål, och då vår dåvarande ordförande Bert Andersson troligtvis i slutet av 60-talet kom med beskedet att Skårdals busskiosk i Bohus skulle upphöra och bortforslas, nappade vi.

Bert A gjorde upp affären med GDG som ställde upp med 1000:- till bortforsling. Detta bidrag från GDG blev också priset för hemtransporten. Demontering av kiosken var svår. Vi fick dela den i två halvor för att kunna ta den på trailer som skulle forsla hem den.

I hamnen var nu bottenplattan färdig, och med hjullastare fick vi kiosken på plats. Det var en bedrövlig syn som mötte oss när detta arbete var över, för det var mycket spillror, och lite hus.

Arbetet fortsatte emellertid. Kalle Martinsson byggde om kiosken från en trerummare till en stor enrummare med kokvrå. Nya fönster anskaffades per annons. Gunvor och Kalle målade och tapetserade, Gunvor sydde gardiner av tyg som Glenn Forslund lånade på sitt kontor. Lars Lund ordnade möbler från Grand Bazar på Karl Johans gatan. Sedan värme och vatten installerats har vi fått precis den samlingsplats vi önskade. Under 2012 har vi även installerat varmvatten och 2017 fick klubbhuset ett lyft gm ny klädsel, tak och installation av toalett