Lasthöjning av kranen

Vi undersöker möjligheten att öka kranens kapacitet från 8 till 10 t0n (ev. 9 ton). För det krävs det en beräkning av kranens befintliga konstruktion huruvida den klarar den lasthöjningen eller inte. Alternativt, vad behöver göras för att klara lasthöjningen.

Har vi någon i klubben som har kompetens att utföra dessa beräkningar, alternativt vet någon annan som är kompetent? I så fall hör av dig till Ronny

Först när vi har ett beräkningsunderlag kan vi konsuletera ett besiktningsföretag och förhoppningsvis få vår lasthöjning godkänd