Påminnelse om arbetskvällen 30 maj kl. 18.00

Torsdagen den 30 maj kl. 18.00 samlas vi för att göra en gemensam insats i klubben, det är mycket som ska åtgärdas under några timmar så vi vill att så många som möjligt ställer upp. Styrelsen har förberett kommittémedlemmarna så de har möjlighet se till så materiel finns på plats.

Tag gärna med spade, skyffel och korp om du har, klubben har begränsat antal till förfogande.

Bl.a. ska vi:

• Gräva på minst två ställen för nya elkablar (vi har elektriker på plats som anvisar)
  • Klippa och köra bort gräs samt rensa bort ogräs och buskar
  • Knacka rost och måla på kranen, eventuellt smörja wire (om vädret tillåter)
  • Bygga ett trädäck för att i första hand vika segel på
  • Flytta trästolpar som ligger spridda inom området
  • Ta fram och identifiera båtvagnar. De vi kan identifiera ska märkas med ägarens namn – övriga ska skrotas
  • Märka master i mastskjulet i de fall de kan identifieras, övriga ska läggas på utsidan för att i ett andra skede skrotas om ägaren inte hör av sig.
  • Skrapa och måla dörrar till verkstad och klubbhus
  • Anpassa traktorgarage för den nya traktorn (ta upp hål i vägg mot förråd)
  • Ta bort klotter på båthus 1
  • Montera en skoning med knapar vid rampen som ska underlätta för våra rampmedlemmar

Som du ser så är det en hel del som vi har ambition att göra under kvällen – STÄLL UPP om du har möjlighet, vi räknar med din insats.