Omärkta vagnar och master

På arbetsdagen den 30 maj kommer vi att ta ett krafttag mot omärkta vagnar och master, området ser idag ovårdat ut och vi har trångt i mastskjulet. Vidare vill vi påminna om att vagnar och kärror ska vara säkra att transportera båten på, det är upp till traktorföraren att bedöma om det är en säkerhetsrisk eller inte. Brister ska efter anmodan åtgärdas.

Det innebär att de vagnar som är omärkta och som vi inte kan identifiera samlas på ett ställe för skrotning.

Omärkta master som vi inte identifierat läggs utanför mastskjulet för att senare skrotas om inte ägaren tar hand om sin mast.

Har du sålt din båt och har en båtkärra kvar inom området, kontakta Ronny Eriksson så vi vet vad du har för planer.

För att inte drabbas av överraskningen att din båtkärra är borta vid höstens upptagningar så KOLLA NU ATT KÄRRAN/VAGNEN ÄR UPPMÄRKT, det finns en del vagnar som tidigare märkts med plastbrickor, men tyvärr har tidens tand raderat texter, så övertyga dig om att kärran är märkt tydligt. Märkning ska ske med MEDLEMSNUMMER och NAMN