Frihavnsförordningen FH

Nols Båtklubb är numera medlem i den danska Frihavnsförordningen som Skive Sösports Havn administrerar.

I korthet innebär det att genom att köpa en dekal för 100 kr per säsong så får du tillgång till ett stort antal gästhamnar i framförallt Danmark, men även i Halland och Öresundsområdet. Det ingår också vissa hamnar i Norge och Tyskland. Läs mer på www.havneguide.dk/frihavne

Du betalar ingen hamnavgift men hamnen har rätt att ta ut en miljöavgift- och/eller elavgift

För att få tillgång till detta skickar du ett mejl till ronny@eriksson-palmnas.se där du meddelar att du vill delta, betala 100 kr till Bg 277-0550 och ange “medl.nr+namn + FH” så vi vet vad betalningen avser. Därefter skickar vi en dekal att sätta på båten som bevis.

Det innebär i sin tur att vi kan få gästbåtar i Nol på samma villkor, vi tar dock inte ut någon obligatorisk (möjligen frivillig) avgift.