Brandsyn i båthusen 16 november

Den 16 november kommer vi att inspektera samtliga båthus, det primära är att se till så vårt dispositionsaval beträffande båthusfack följs. Försäkra dig om att Filip Alm har en nyckel till ditt fack så vi kommer in, han är nyckelansvarig i klubben.

I varje fack ska det finnas en godkänd 6 kg pulversläckare och en plåttunna med lock (för att förhindra självantändning av trasor t.ex.). Vidare påminner vi om att det är endast tillåtet att förvara båttillbehör i facken, således inte t.ex. däck, utemöbler eller andra möbler – med andra ord sådant som kan förvärra en brand om olyckan är framme.