Aktiviteter i hamnen under sommaren

Nästa vecka V29 kommer vi att starta upp jobbet med att grusa upp återstående del av hamnplanen som ligger nere vid älven. Vidare kommer vi att göra ett upplag för stolpar som idag ligger som “plockepinn” så de blir hanterbara. Det ger i sin tur plats för att dränera ytan mellan klubbhus och älven så vi kan grusa upp och ställa båtvagnar där – ordning och reda alltså.

Samtidigt kommer vi att göra allvar av vad vi tidigare meddelat att de omärkta master som ligger i mastskjulet, läggs på utsidan i det maststället vi har vid bryggan. De master som ligger kvar i detta ställ nästa år kommer att skrotas.

OBS att det är inte tillåtet att förvara bommar i mastskjulet, de ska förvaras i båthus eller i båten. Således kommer även bommar att placeras utomhus, så tand om dessa snarast – master som märks upp kan självklart läggas tillbaka i mastskjulet.